Auditi ja sellele järgnenud lahenduste tulemusena on keskmiselt meie klientide käive või töö efektiivsus kasvanud 15-40%!
Oleme värvanud ja ise välja treeninud rohkem kui 100 müügispetsialisti ja kümneid müügitalente ja -juhte.
Aidanud üles ehitada äritarkvara startup’i, tõstes müügiosakonna juhina ettevõtte käivet kahe aastaga 50 tuhandelt 1 miljonini.

Endise Scoro kasutajast müügimehe esimesed nädalad Pipedrives

Olen tänaseks päevaks müügitööd teinud ja müügiga seotud olnud üle 10 aasta.

Selle aja sisse mahuvad väga erinevad ametid ja töömeetodid, mille kohta võib kirjutada veel eraldi kümneid artikleid 😇

Täna tahaksin keskenduda just müügitööd abistavatele vahenditele – peamiselt CRM-ile, ehk kliendisuhete haldamise tarkvarale.

Ma ei saa öelda, et oma karjääri jooksul oleksin kasutanud tohutult palju CRM programme – pigem on see number isegi väikene. Scoro, Hubspot ja Pipedrive ongi põhilised.

Kui minna ajas veidi rohkem tagasi, siis loomulikult on kõige rohkem kasutust saanud aegumatu paber ja pastakas. Ausalt öeldes on see teatud etapini lihtne, kiire, mugav ja tasuta lahendus, millega saab töö tehtud. Kui aga klientide arv kasvab ja ulatub juba kümnetesse või sadadesse ning kui minna ikkagi tõsisemaks ja rääkida konkreetselt töö tegemisest ja efektiivsest töö tegemsiest, siis mingil hetkel tuli paberi pealt kolida järgmisesse ja siiani kohati väga aktiivset kasutust saava lahenduse peale, milleks on…..

…Microsoft Excel! 😇

Me kõik oleme seda kasutanud ja teame hästi, mida seal teha saab ja mida mitte. Andmeid talletada, numbreid salvestada on seal väga mugav, kuid kas need aitavad meil efektiivsemalt müügitööd teha?
Rohkem müüa?
Paremini jälgida oma tehingute seisu ja staatust?
Leida üles vajalik info e-maili või kõnede seast?
Saata välja zoomi koosoleku kutseid ja samal ajal jälgida, mida teevad mu kolleegid ja kuidas ühendada minu enda kalendrit nende omaga?

Ilmselgelt me kõik saame aru, et vastus on EI.

Kuidas siit edasi?

Mingil hetkel oma karjääris, kui töö läks tõsisemaks ja professionaalsemaks, siis võeti minu tollases ettevõttes kasutusele tarkvara nimega Scoro.
Olen olnud aktiivne Scoro kasutaja aastast 2015, ehk siis tugevad 5 aastat järjepidevat Scoro kasutust. Kasutasin algselt Scorot peamiselt kalendrina ning oma teha ülesannete ja tegevuste planeerimiseks. Mingil hetkel talletasin sinna ka infot enda müügitiimi liikmete ja potentsiaalsete uute kandidaatide kohta ning haldasin enda tehtavaid projekte.

Kõik tegelikult sujus.

Ma suutsin kiirelt tarkvaraga sina peale saada ja olles müügijuhi positsioonis, sain ma endale vajalikud tegevused ja sammud täiesti murevabalt tehtud. Olen siiani suur Scoro fänn ja olen aidanud mitmel müügiinimesel ja müügijuhil oma Scoro kasutust uuele tasemele viia.

Minu esimene suurim tagasilöök tuli aga siis, kui ma hakkasin programmi kasutama konkreetselt müügitegevuste jaoks. Ehk siis müüma klientidele ja jälgima klientidega tehtud tegevusi, lubadusi ja progressi. Ma küll sain oma tegevused tehtud ja info kätte, kuid ma ei saa öelda, et programm oleks kuidagi mu müüki edendanud või paremini edasi juhtinud. Müügitoru oli küll olemas, kuid tema kasutegur oli pigem kaheldav või isegi madal.

Viimased 3 nädalat olengi enda jaoks täiesti uue tarkvara ja süsteemi peal.

Tegelikult valetan. Olen Pipedrive kasutanud korra ka varem. Aastaga võin eksida, aga see võis olla 2018 ja siis tegin seda ca kuu või isegi vähem. Kuna tol hetkel oli kasutus väga pinnapealne, siis mingeid järeldusi sealt teha ei saanud.

Nüüd uues ametis toimetades on meie ettevõtte peamiseks CRMiks Pipedrive. Ausalt öeldes olen üllatunud, kui mugav, lihtne ja loogiline kogu süsteem siin ikka on.
Minu isikliku ajajuhtimise peamine tööriist on kalender ja siin toimib kõik nii nagu peab. Mul on mugav oma ülesandeid koostada, lisada sinna juurde koheselt ka isikud, tehingud ja ettevõtted. Selles osas sujub kõik plaanipäraselt. Samuti naudin funktsiooni, et minu nö. teha nimekiri ei ole eraldi vaates, vaid ma saan kõik oma “teha” asjad lisada kalendrisse määramata kellaajale, samal ajal jääb see tegevus ilusti samale päevale kandrisse ülesse nähtavale. SUPER❗️ 👍

Need kõik on sellised lihtsad ja primitiivesed asjad.
Kui nüüd rääkida müügitegevusest, siis minu jaoks peamised müügitegevust hõlbustavad funktsioonid on aga seotud just tehingute ja peamiselt just müügitoru, ehk pipelinega.

Minu pipeline annab lihtsalt nii hea, lihtsa ja ülevaatliku seisu sellest, kuidas mul müük TEGELIKULT edeneb.
Kuidas ta hakkab tulevikus edenema ja mis seisus mu tehingud on.
Mis kogu selle asja juures peamine, siis süsteem on ülevaatlik, lihtne, arusaadav ja mugavalt käsitletav. Kuigi olen müügitööd juba pikemat aga teinud ja tean, et igale kohtumisele, kõnele ja aktiivsele müügitegevusele peaks järgnema jäkutegevus, siis ikkagi tekitab positiivse tunde see, kui saan süsteemilt automaatse soovituse jätkutegevuse kirja panemieks. See tuletab meelde ja motiveerib, et kindlasti saaks järgmine tegevus tehtud ja ma ei pea muretsema, et mu kliendid ja follow-upid jäävad unarusse.

Mis puudutab kliendiportfelli ja olemasolevate tööde ülevõtmisest, siis taas olen hämmastunud, kui lihtne ja loogiline see Pipedrives on.

Üldiselt kulub ettevõtte siseselt ühe kliendi ülevõtmisele tohutult palju aega või vastupidiselt tehakse see infovahetus kiirelt, kuid selle tagajärjel läheb väga suur hulk infot kaduma. Praegu ma lihtsalt sisetan oma kliendiga seotud märksõna otsingusse, ühe klikiga leian üles vastava isiku/ettevõtte/tehingu, vajutan sinna peale ja näen hetkega kogu ajalugu, mida on tehtud, mida lubatud, kui palju räägitud, milliseid kirju vahetatud, kui palju raha saadud/saamata jäetud jne – SUPER x2❗️

NB! Mis veel väga oluline, siis suurtemate ettevõtete või mitme ettevõtte sisese kontaktisiku puhul on mul tehingud ja suhtlus eraldatud, ehk siis iga kontaktiga seotud läbirääkimised ja kokkulepped talletatakse eraldi, kuigi ettevõte on neil sama.

Kogu tarkvaraga sina peale saamise aja jooksul on mu kolleegid positiivselt üllatunud, kui kiirelt ma uue süsteemi olen omandanud. Siinkohal pean tunnistama, et tegemist ei ole minu ülimate annetega, vaid pigem sellega, et Pipedrive ise on tõesti nii lihtsaks ja loogiliseks tehtud, et asjadest aru saamine ei võta palju energiat.

Kui nüüd tulla tarkvara igapäeva kasutuse juurde, siis minu kaks uut lemmikfunktsiooni, mida igapäevaselt kasutan ja mis säästavad TOHUTULT  aega ja energiat, on:
a) telefoniäpp;
b) e-maili avamiste jälgimine.

Joostes igapäevaselt mööda linna/riiki ringi ja tehes erinevates kohtades erinevaid kohtumisi, on mul tarvis ka sõidus/liikumises kiirelt infot leida ja vajadusel talletada.

Siin on minu vaieldamatult parimaks sõbraks telefoniäpp, mis võimaldab mul:
a) näha kohe, kes mulle helistab (kui inimene on sisestatud meie baasi)
b) pärast kõne lõppemist saan ma ühe nupuvajutusega logida kõne endale kalendrisse ja vajadusel lisada juurde märkmed, mida oleks oluline sellest kõnest talletada ja lisaks❗️ tuletab Pipedrive mulle meelde, et ma lisaksin ka pärast kõne jätkutegevuse! SUPER x3 ❗️ Mida veel tahta? 🙂

E-maili jälgimise osas saan ma nüüd prognoosida ja näha, kui huvitatud klient või potentsiaalne klient minu pakkumisest või mõtetest on. Kui kiiresti ta reageerib kirjaldele ja kas ta üldse neid avab? Kui ta ikkagi avab mu kirja mitu korda ja erinevatel päevadel, siis see on hea indikaator, et huvi on olemas ja tehingu edasiliikumise tõenäosus on suurem. Samuti kui mu klient avab kirja mingil kellaajal mitmeid kordi, siis see võib olla märgiks, et kiri saadeti edasi kolleegidele, kes samuti selle sisuga tutvusid – mulle sobib 🙂

Kui võtta lühidalt oma mõtted kokku, siis pean ennast taas kordama – mõlemad programmid mulle meeldivad ja ma tunnen nendega töötamisel ennast mugavalt!

Scoro puhul meeldib mulle kõige rohkem see, et mul on väga mugav ja loogiline hallata seal oma projekte ning lisada iga projekti alla just talle vajalik info. Samuti on suureks plussiks aja mõõtmine. Scoro kasutusest on mulle vast kõige rohkem külge jäänud oma tegevustele kulunud aja mõõtmine. Perioodi lõpus teadsin ma täpselt, kui palju aega ma olin kulutanud/investeerinud mingile kindlale toimetusele ja sellega sain ma analüüsida, kui palju omakorda need tegevused mulle kasu/kahju tõid. Visuaal ja värvid on mulle samuti väga sümpaatsed 🙂

Millest ma aga puudust tundsin?

Kõige rohkem vast sellest, et CRM aitaks mul müügitegevusi paremini koostada, planeerida ja ellu viia. Kui lähtuda puhtalt müügialasest aspektist, siis hetkel tunnen, et Pipedrives saan ma oma müügialased toimetused kiiremini/lihtsamini ja ülevaatlikumalt tehtud. Lisaks aitavad telefoniäpp ja e-mailide tracker mul müüke paremini koju tuua.

Kui Sul pole veel Pipedrive kontot või ta on alles algusfaasis, siis kasuta võimalust ja liitu uuesti SIIN

3 head põhjust selle tegemiseks:

  1. 45 päeva prooviperioodi, ehk maksma hakkad siis kui oled valmis kasutama. Aitame Sind vanast keskkonnast ümber kolida vajaduse korral.
  2. Saad meie poolt 150€ väärtuses tasuta konsultatsiooni, kus aitame Sul keskkonda üles ehitada ja paneme paika strateegia, et Pipedrivest maksimumi välja võtaksid.
  3. Toetame sind omalt poolt keskkonna kasutusele võtmisel, lihtsamate probleemide tekkel kui Pipedrivei enda klienditugi jääb nõrgaks.

* Eelnev kehtib ainult lingilt liitujatele.

Võta meiega ühendust

+372 507 7441