fbpx
Auditi ja sellele järgnenud lahenduste tulemusena on keskmiselt meie klientide käive või töö efektiivsus kasvanud 15-40%!
Oleme värvanud ja ise välja treeninud rohkem kui 100 müügispetsialisti ja kümneid müügitalente ja -juhte.
Aidanud üles ehitada äritarkvara startup’i, tõstes müügiosakonna juhina ettevõtte käivet kahe aastaga 50 tuhandelt 1 miljonini.

Kriisiaeg kui boksipeatus rallis

Uskumatu, aga tõsi.. Ühe nädalaga on kogu senine äritegevus pea peale pööratud. Kriis on vähemal või rohkemal määral kõigi laual, selle tegelik mõju ja pikaajalised tagajärjed teadmata. Mida oleks nüüd tark teha? Tõmmata kokku? Oodata? 

Kogu olukorda hinnates ja valikuid tehes, meenuvad tahest tahtmata erinevatel Äriplaanidel osalemised. Just need aastad, kus taastuti eelmisest kriisist ja üritati parimatelt välja pigistada edusaladusi või väärt õppetunde. Kuidas kriisist välja tulla? Mida teha? Mis on tagantjärele tarkus? Härrad olid konverentsidel lahked ja vastused olid suhteliselt samalaadse sõnumiga: “Head kriisi ei maksa raisku lasta!” “Enim võitsid need, kes laiendasid siis, kui teised kokku tõmbasid.” “Hea võimalus veenduda, kes on see 20% Su meeskonnast, kellega teed tegelikult see 80% ära.” “Kriis võimaldas korda teha asjad, mis buumi ajal tegemata ja tegelikult ka pikas perspektiivis allakäigurajale viisid.”

Selge on see, et erinevates sektorites ja erineva suurusega firmadel on erinevad probleemid. On ettevõtteid, kes ongi praegu ellujäämise faasis ja parim taktika on kulud nulli viia. Kuid (õnneks veel ja loodetavasti nii ka jääb), käib suurel osal äritegevus edasi. Küll vähendatud mahus, aga siiski. On ainult see pisike kodukontori teema. Kuidas juhtida oma ettevõtet distantsilt? Kuidas juhtida iseennast inimesena kohas, kus võib-olla oled harjunud just kõike muud kui tööd tegema? Kas praegu peaks ootama? Või millele üldse oma energiat kulutama? 

Praegune eriolukord on kindlasti raske ja enamike jaoks nagu üks suur õudusunenägu.

Kogu selle jubeduse sees peidab end ka suurepärane võimalus. Piltlikult öeldes võib öelda, et viimased aastad on olnud üks pidev meeletu rallisõit uute kõvemate tulemuste suunas! Mitte lihtsalt kohalik driftiring, vaid WRC-stiilis ralli, kus panused on kõrged ja pinge kasvab iga etapiga. Ainult et kui rallil on olemas lõppetapp, siis majanduses siiani lõppu pole olnud, on vaid järgmine aasta. Me kõik oleme kihutanud, et täita järjest kasvavaid ootusi ning enamik meist on tulemust taga jahtides unustanud ära, et seda sama masinat, millega me kihutame, on vaja ka arendada. Või äärmisel juhul vähemalt putitada . Meil võib olla Tänaku ambitsioon, töötahe ja distsipliin, aga kui see auto hooleta jätta, siis ühelt maalt on piiraja ees. Või nagu varasemad hooajad näitasid: kui auto ise on katkine, kiiruga valmis tehtud  ja vigu täis, siis katkestades maailmameistriks ei saa. 

Nüüd aga meist enamike jaoks ralli peatati. Või siis kui vormeli konteksti tuua, sunnitakse ajutiselt turvalippude tõttu rahulikumalt sõitma. Ja meil ettevõtjatena ja inimestena on laual valik: kas oodata, millal käib uus stardipauk ja seni puhata või siis lihtsalt sõita sama autoga harjutusrajal tühje ringe, kui rallit ei käi. Või hoopis minna korraks garaaži.. käärida käised üles ja ehitada uus parem auto või silmnähtavalt tuunida olemasolevat. Harjutusrajal sõidetud tühjade ringide eest maailmameistritiitlit ei jagata. Niisama ooterežiimil olemise eest ammugi mitte. 

Me keegi ei tea, kui kaua see kriis kestab ja milline on selle mõju, kuid ühel hetkel saab see otsa. Ja siis käib stardipauk! Mille peale hakkavad enamik tagaajaja rollis oma võetud eesmärki vähendatud aja ja ressurssidega tasa tegema. Praegu on hea võimalus otsustada, kas me lähme sama masinaga edasi, mida suure tõenäosusega viimastel aastatel tõsiselt edasi arendatud ja hooldatud pole, või me teeme täishoolduse. Või veel parem, kasutame võimalust ja ehitame parema auto! 

Mida see ettevõtluse kontekstis tähendab ja milliseid võimalusi pakub

  • Vaatame üle oma eesmärgid ja tegevusplaani. Korrigeerime, kui on juba näha, et antud olukorrast tulenevalt pole need enam asjakohased. Juhul, kui eelnimetatuid pole, oleks mõistlik selles suunas mõtlema hakata. Sellealaseid uuringuid, mis näitavad edu saavutamise tunduvalt suuremat tõenäosust selge eesmärgi ja plaani olemasolu korral, on küll. Sihi seadmine on vajalik mitte ainult Sulle, vaid Su inimestele. Motiveerib ja annab perspektiivi. 
  • Vaatame üle oma tööprotsessid. Miks me täna teeme mingeid tegevusi? Ja mida me täpselt teeme, mis järjekorras? Mida neist saaks muuta efektiivsemaks? Mida üldse pole vaja? Mis toob tulu, mis mitte? Praktika näitab, et suurel osal ettevõtetest tegelikult puudub selge arusaam, millised tegevused viivad meid eduni. Väga palju on teadvustamata ebaefektiivset tegutsemist ja millal siis veel korraks asjale lähemalt otsa vaadata kui nüüd. Korrastame oma protsessid, et uue hingamisega siit edasi minna!
  • Oluline on eesmärgistamisel paika panna ka tegevuspõhised mõõdikud. Kui me ajame ainult tulemust taga, siis me saame reageerida enamasti siis, kui on liiga hilja. Me kas tegime eesmärgi ära või ei teinud, aga möödaläinud perioodi me tagasi ei saa. Kui me võtame näiteks ettevõtte eesmärgiks käibe või kasumi numbri, siis küsida, mis on see üks kõige olulisem tegevus, mis aitab meil sihini jõuda. Oletame, et see on pakkumise tegemine. Pakkumise tegemist saame me paremini suunata ja mõjutada, kui rahalise tulemuse saavutamist ja pikema perioodi puhul teeb numbrite mäng oma töö. Kui me näeme, et jääme eesmärgist maha, siis saame vaadata, kas tegime piisavalt pakkumisi ja olime ise turul aktiivsed potentsiaali otsimises. Kui jah, siis on küsimus pakkumise kvaliteedis, kui ei, siis meie enda töö panuses. Siit on juba lihtsam teha korrektiive, mida muuta ja teisiti teha, et eesmärgini jõuda. Samamoodi võimaldab antud lähenemine ka paremini hinnata uue töötaja kasulikkust. Kui töötahe on olemas, lihtsalt pole veel piisavalt kogemust, siis ei tasu kohe koondama hakata. Eriti kui samal ajal on meeskonnas inimene, kellel on küll kogemus, aga suhtumine ja töötahe on muutunud aastate jooksul pigem firmat kahjustavaks. 
  • Mida saaks üleüldiselt automatiseerida või kus me saame luua süsteeme, mis teevad vähema ajaga rohkem või parema kvaliteediga? 
  • Kus me teeme täna liiga palju liigutusi või kulutame liialt raha? Ma usun, et nii mõnelgi on toimunud see nädal korralik ahhaa-moment: “Kuule, me ei pea ju tegelikult igale poole füüsiliselt kohale sõitma või meeskonnana kuhugi kokku tulema. Ja palju rohkem saab tööd ära teha ning operatiiv kulud on väiksemad.”
  • Vaatame üle oma meeskonna. Kes on püsivalt olnud ettevõtte fännid ja töökad, tulemuslikud tiimikaaslased ning kes on teises äärmuses. Kes on mürgised kultuurile ja kes mitte. Hea võimalus lõigata ära närtsinud oksad, et teha ruumi uutele ning tervikuna edasi kasvada. Märgid näitavad, et kriisi jätkudes, ei ole enam nr 1 probleem tööjõupuudus ja me saame julgemalt valida oma meeskonda, kellega uut rallit võitma minna. 
  • Samamoodi, milliseid uuendusi ja muutusi töökorralduses oleme püüdnud siiani ellu viia, kuid tulutult. On see uue tarkvara või töövahendite kasutusele võtt? Või uute tööharjumuste juurutamine? Võib-olla olete aastaid tahtnud ära teha olulise arenduse või leida aega, et firmas sees kasutusele võtta uusi juhtimismeetodeid või ajajuhtimispraktikaid. Kui ka Sul on turg praegu pigem ooterežiimis ja tööd vähem, siis on see suurepärane võimalus võtta asjad käsile ja teha need nüüd ära. Kasuta aega targasti. Nüüd kui kodukontor on teema, siis nii mõnedki juhid on täna tunnistanud end seismast olukorras, kus tegelikult ülevaade töö tegemisest puudub täielikult. Nähakse küll majandustarkvarast tellimusi ja pakkumisi, aga ülejäänud protsesside järgimisest ja oluliste tegevuste tegemisest pilti pole. Kas töötaja magab pool päeva maha ja vastab klientidele kui on juba hilja, või on ta oma ülesannete kõrgusel nii, et firma maine praeguses olukorras ei kannata. Hästi valitud ja korralikult juurutatud tarkvara välistab selle probleemi. 
  • Suhtleme oma klientidega. Liiga palju on turul tunda praegu suhtumist stiilis: “Nõudlust nagunii kellegil pole, mis ma ikka klienti torgin, ootame kuni mööda läheb.” Eriti nendel ettevõtetel, kellel enamik käibest tuleb sissetulevatest päringutest. Päringutest, mida nüüd enam pole. Vale suhtumine. Kas me oleme klientidele ainult selleks olemas, et neile midagi müüa? Või me ettevõttena päriselt hoolime nende edust, saades aru, et kui neil läheb hästi, läheb ka meil? Tehes konsultantidena tööd oma klientidega, on sellel nädalal neid müüte null-nõudluse olemasolu kohta suudetud murda küll. Kui äritegevus täiesti seisaks, oleks pilt kordades hullem. Elu käib edasi. Ja kliendile jääb meelde see, kes tundis huvi ja muret ning üritas kaasa mõelda, aidata ka siis, kui seisud olid kehvad. Ning selleks ajaks kui stardipauk käib ja kõik korraga end uuesti ilmutama hakkavad, on suure tõenäosusega diilid juba tehtud. 

 

Minu kui inimese ja töötaja kontekstist lähtuvalt

  • Paljud uuringud on tõestanud(nt https://psycnet.apa.org/record/2017-42048-001), et uute teadmiste omandamine on üks efektiivsemaid viise stressi maandamiseks. Kodukontoris olemine on selleks parim aeg, kui oskad endale vastavat õhkkonda ja rutiini luua. Videomaterjale, kuidas kodukontor enda kasuks tööle panna, on sotsiaalmeedias küll ja veel.
  • Samamoodi, nagu firmadele on antud periood hea võimalus “sahtlid” korda teha, on see ka Sulle kui inimesele. Nii mõnelgi meist on kogu selle kihutamise käigus kogunenud üüratu list asjadest, mida tahaks teha. Mõne uue oskuse omandamine või olemasoleva arendamine, mõni huvitav raamat või Sinu virtuaalkontoris laiutav bardakk ja segadus. Tegemata tööd, unustusse vajunud kliendid või oma töörutiini, ajajuhtimise ümberkujundamine, et töö tegemine edaspidi lihtsam ja mugavam oleks. 
  • Reflekteeri oma senist tegevust ja elu. Vaata üle, millistes eluvaldkondades oled rahul ja mis on unarusse jäänud. Sea uued sihid ja kasuta aega enesehäälestamiseks. Kuidas eelseisvast ajast tööl ja isiklikus elus rohkem välja võtta ning mitte end kogu tormamise keskel ära unustada.

Enamasti me ei saa muuta ja kontrollida seda, milliseid kurve elu meile viskab, kuid me saame valida, kuidas me sellele olukorrale reageerime. Kas hakkame süüdistama, langeme ohvriks asjatult või katsume võtta maksimumi ja keskenduda lahendusele. Eks paljuski sõltub iga inimese ja ettevõtja enda kontekstist. Ja vast kõige targem ongi korraks võtta hetk ja teha teadlik valik, millist strateegiat kasutada. Kas on mõistlik tegutseda praegu lähtudes olemasolevatest ressurssidest ja võimalustest. Või oodata kuni asi hakkab paranema ja uus stardipauk käib, siis uuesti täis gaasiga edasi pannes ja katsuda samal ajal ka autot parandada või lausa vahetada. Edu parima valiku tegemisel ja igal juhul on oluline jääda kogu selle protsessi sees terveks ja inimlikuks. Rallid tulevad ja lähevad, hoidkem sõitjat ja publikut.

 

Silver Rooger ja Kaspar Kuntor

Mida teised meist räägivad

Algne eesmärk oli vaadelda ja analüüsida ostujuhtimise kvaliteeti ja kliendisuhtlust läbi kõrvalvaataja silmade. Saime aga tagasi mitmekümne leheküljelise põhjaliku aruande mitte ainult ostutegevusest, vaid ka meeskonnast ja nende igapäeva töökeskkonnast. On ülioluline, et fookus tegevuses, arendustegevuses oleks õigel kohal. Dominate Sales audit avardas pilti, aitas meie eesmärkidele oluliselt kaasa ja täna tegutseme, et suurendada läbipäistvust ja parendada meeskonna omavahelist koostööd

Marek KaseStora Enso Eesti AS juhatuse liige
Erika Truuverk Äripäev

Aitäh veelkord ajakirjade müügigrupi auditi ja tagasiside eest. Teie kokkuvõte on väga muljetavaldav – süsteemne ülevaade üldisest arengupotentsiaalist ja põhjalikult kirjeldatud arengukohad iga müüja kaupa eraldi. Suurepärane töövahend mulle ja müügijuhile.

Erika TruuverkÄripäev, müügi-ja teenindusosakonna juht
risto laar be group

Dominate Sales OÜ poisid olid täpselt nii ausad nagu nad lubasid ning koostöö nendega sujus suurepäraselt. Eriti meeldis see, et konsultandid suutsid sisse murda ka kõige suuremate skeptikutest härrasmeeste südametesse ning panna nad rääkima asjadest ausalt ja ilustamata.
Kindlasti soovitan Dominate Sales OÜ-d kasutada ka teistel ettevõtetel, sest vähemalt meie ettevõtte näol saime meie kõike seda ja rohkem veel, mida ootasime. Loodan, et noortel vaim ja vägi ei tuhmu ning, et nad saadaksid korda veel suuri ja põnevaid avastusi.

Risto LaarBE Group müügijuht
Sven ersling Lincona

Müügiaudit on hea tööriist ettevõtte juhile saamaks terviklikku ülevaadet teeninduskvaliteedi hetketasemest, nii osakonniti kui esinduste põhiselt. Lisaks põhjalikule müügiolukordade analüüsile toodi välja ka väärt tähelepanekuid süsteemis tervikuna ning sain siit tõuke viimaks läbi muudatusi, mis siiani mõttest teostuseni ei olnud jõudnud.

Sven ErslingLincona Konsult AS, juhatuse liige
Risto Kärner Kodupaber

Dominate Sales OÜ töötajad suutsid lühikese ajaga saada aru ettevõtte spetsiifikast ning leidsid analüüsi käigus üles olulisemad kohad, mille muutmisel saab ettevõte ning töötaja enim kasu. Edastatud kriitika oli asjakohane ning nõuanded, mida anti, kasulikud edaspidiseks koostööks koolituste näol.

Risto KärnerKodupaber AS, Müügijuht
Piia Sander

Auditeerijad said nii hästi ja lihtsalt töötajatega kontakti, nii et isegi kõige kinnisemad käisid pärast kiitmas. Töötajate motivatsioon tõusis juba ainuüksi teadmisest, et nende arengusse panustatakse ja neid soovitakse aidata. Juba see päev olid tulemused paremad

Piia SanderÄripäev, ajakirjade müügiosakonna juht
teet raudsep

Faktipõhine analüüs, kust sain vastused enda peas olnud küsimustele. Eelanalüüsi tulemusena sai ka meeskond uut hingamist ja kolmandat vaatenurka. Teinekord mõjub just väline tagasiside, nn kärbes seinal vaade, arengu käivitamiseks palju paremini.

Teet RaudsepMainor Ülemiste AS
Diana Karmo Tamrex

Valisin teie pakutava testostude teenuse seetõttu, et mulle meeldis teie põhjalik olukorrakirjeldus ja väga hästi valitud, asjalikud õpetussõnad, kuidas edaspidi paremini teha. Väljaöeldud kriitika oli peenelt vormistatud! Vähesed oskavad nii. Saime väga hea õppematerjali, mis näitaks kätte, millele enam tähelepanu pöörata ja milles me juba väga head oleme.

Diana KarmoTamrex Ohutuse OÜ
Kristjan Kiil varustaja

Dominate Salesi analüüsid ja konsultatsioonid on tõesti praktilised ja lähtuvad meie ettevõtte eripäradest. Olen saanud siit väärt ideid ja lahendusi kõikvõimalike probleemide lahendamiseks, mis müügijuhi igapäevatöös esineda võivad- alates värbamisest ja meeskonna motiveerimisest kuni müügiolukordade ja keeruliste klientidega suhtluseni välja.

Kristjan KiilFirst Step OÜ, Boschi tööriistade ja ehitusmaterjali, kuluvahendite müügijuht
Ave Eero

Silver on hoogne, entusiastlik, kiire taibuga, kaasahaarava sõnakasutusega ja lahendustele suunatud koolitaja. Ta teab, mida teeb ja teeb, mida teab. Müügi ja motivatsiooni on teemad on Silveri jaoks sügavalt läbi tunnnetatud ja praktikas järele proovitud. Oma koolitustel oskab Silver eluliste näidete ja toimivate mudelite abil siduda käsitletavad teemad hõlpsasti rakendatavaks tervikuks. Praktilised oskused, hea tuju ja kõvasti kasvanud motivatsioonimuskel on Silveri koolitustel osalejatele garanteeritud.

Ave EeroNLP Treener/ coach, psühholoog Eesti NLP Instituut
Piia Sander

Üks parimaid müügikoolitusi, millega olen kokku puutunud. Siirus ja ehedus. Näited on kaasajalised, mis tähendab, et kõnetavad minu hetkeolukorda. Kommenteeriks, et on nii mõnigi müügikoolitaja, kelle praktilised näited on isegi paarkümmend aastat vanad. Eelanalüüsi puhul meeldis, kuidas ka kõige skeptilisemate müüjatega kontakt saavutati. Koolituse puhul meeldis, et DS koolitaja ei lasknud teadlikult energial, tähelepanuvõimel hajuda. Ja veelkord praktilised näited!

Piia SanderÄripäev, ajakirjade müügiosakonna juht
Tarmo Jõem

Meile meeldis, et enne nn. aktiivset müügihooaega saime oma müügitehnikat lihvida ja tunneme erinevates situatsioonides nüüd kindlamalt. Meeldisid erinevad closingu tehnikad ja psühholoogia poole pealt-kuidas erinevaid inimtüüpe ära tunda ja kuidas neile läheneda. Aitasite lahendada JUST MEIE SEKTORIS tüüpvastustega (lükkavad otsustamist edasi) klientidega toime tulemist. Meile oli esmakordne selline koolitus, et koolitaja tuli meie kontorisse ja tegi meile suunatud koolituse. Täpselt seda mida me arvasime vajavat.

Tarmo JõemägiVäderstad OÜ
Indrek Nõlvak

KAFO on võtnud müügijuhtimiseks kasutusele PipeDrive keskkonna juba aastaid tagasi. Kuid alles eelmise aasta lõpus ja selle aasta alguses oleme saanud sellega õige hoo sisse. Seda tänu sellele, et kaasasime professionaalse müügijuhtimise eksperdid DominateSales’st, kelle abiga tegime re-stardi KAFO PipeDrive keskkonnale. Professionaalide abiga kujundasime ümber kogu protsessi ja kõik müügitorud selliselt, et nad hakkasid tugevalt toetama müüki ja ei olnud enam lihtsalt administreeriv tööriist. Tulemused ei ole lasknud ennast oodata.

Indrek NõlvakKAFO juhatuse liige
Pro beaute

Dominate Sales-i pakutud teenus Pipedrive juurutuse näol oli meile suureks abiks. Tänu nendele leidsime, et Excelis, Erply-s ja mujal ei ole efektiivne enda müüki juhtida. Enne Pipedrive kasutuselevõttu võis müügiinimeste igapäevastes tegevustes valitseda väike segadus ning nende tööd oli raske monitoorida. Tänu Dominate Sales-i koolitusele ja sellele eelnenud detailsele analüüsile hakkas Pipedrive meie müüki suuresti abistama. Täna saan mugavalt jälgida, mida teevad meie müügihaldurid ka Lätis ja Leedus.

Uko PaabumetsPro Beaute OÜ tegevjuht
Andres Reimand

Kutsusime Dominate Sales’i appi meie müügiorganisatsiooni kurssi korrigeerima – andma lisasügavust ja väge printsiibile et igaühel on täita tähtis roll müügiahelas, ükskõik kui kaugel ta igapäevaselt sellest „päris“ müügisituatsioonist on. Tundub abstraktne? Kutsuge härrad appi, nad on võimelised mitmetahulise lähteülesande lihtsustama kasvõi tõhusaks poolepäevaseks käegakatsutavate tulemustega vaimseks sprindiks.

Andres Reimandravimimüügi firma müügijuht

Võta meiega ühendust

+372 5566 5067